Реформа шкіл-інтернатів для дітей з особливими потребами має відбуватися паралельно з активним розвитком інклюзивної освіти – Юрій Павленко

Корисна Інформація Без коментарiв

 

 

 

 

 

Реформа шкіл-інтернатів для дітей з особливими потребами має відбуватися в тісному зв’язку паралельно з активним розвитком інклюзивної освіти. Про це заявив Уповноважений Президента України з прав дитини Юрій Павленко під час ініційованої ним Всеукраїнської наради «Забезпечення права на якісну освіту дітей з особливими потребами в спеціальних загальноосвітніх школах-інтернатах», яка відбулася в Міністерстві освіти та науки, молоді та спорту України.

«Майже 41 тисяча дітей, які через вади здоров’я виховуються в інтернатах, реалізують право на освіту, втративши право на виховання в сім’ї. Саме так визначає Конвенція ООН про права дитини», – зазначив він. Завдання, яке сьогодні стоїть перед суспільством, полягає в подоланні існуючого конфлікту між правом на освіту та правом на виховання в сімейному оточенні, сказав Ю.Павленко.

За його словами, реформа інтернатних закладів для дітей з особливими освітніми потребами має відбуватися з урахуванням інтересів дитини, що насамперед полягають у праві кожної дитини мати сім’ю і якісну освіту з урахуванням її розвитку та освітніх потреб.

На переконання Уповноваженого Президента з прав дитини, необхідно негайно провести обстеження усіх дітей-вихованців спецшкіл. «Завдання не допустити, щоб у цих закладах перебували діти, які потрапили туди випадково і за рівнем розвитку та станом здоров’я спроможні здобувати освіту у звичайній школі», – наголосив він.

Юрій Павленко закликав керівників інтернатів переосмислити роль і завдання закладів, які вони очолюють. За його словами, реформу інтернатного закладу слід розуміти не як закриття закладу, а як пошук нової форми його функціонування. Успішним прикладом сучасного закладу для дітей з особливими освітніми потребами Юрій Павленко вважає Львівський навчально-реабілітаційний центр «Левеня».

Окремо Уповноважений Президента України з прав дитини акцентував увагу на удосконаленні роботи психологічно-медичної педагогічної консультації, яка за результатами обстеження надає рекомендації батькам щодо форми навчання дитини. ПМПК зобов’язані проводити постійні обстеження рівня розвитку дітей і за найпершої можливості рекомендувати переведення дитини на навчання до загальноосвітні школи. «Інформація профільного Міністерства про 200 таких випадків у минулому навчальному році свідчить про низьку ефективність діяльності як шкіл-інтернатів, так і ПМПК», – сказав Ю.Павленко.

Він додав, що педагогам, психологам, лікарям – членам психологічно-медично-педагогічної консультації варто усвідомлювати значення їх рішень у подальшій долі дитини. Адже професійна помилка може стати соціальним вироком для дитини і обумовити втрату нею можливості отримати загальну середню освіту і як наслідок завадити успішній соціалізації в дорослому житті.

Під час наради окремо розглядався стан виконання доручення Президента України щодо забезпечення у повному обсязі у 2013 і наступних роках дітей з особливими освітніми потребами підручниками, у тому числі надрукованими шрифтом Брайля. «Забезпечення навчальних закладів для дітей з особливими потребами сучасними підручниками та методичними матеріалами не відповідає реальним потребам», – констатував Ю.Павленко.

Уповноважений Президента України з прав дитини підтримав пропозицію Міністерства освіти та науки, молоді та спорту до проекту Державного бюджету на 2013 рік про виділення 39,7 млн грн на видання навчальної літератури для зазначеної категорії дітей.

Участь у Всеукраїнській нараді «Забезпечення права на якісну освіту дітей з особливими потребами в спеціальних загальноосвітніх школах-інтернатах» взяли представники управлінь освіти та науки обласних державних адміністрацій, керівники навчальних закладів для дітей з особливими потребами, фахівці з інклюзивної освіти, голови психологічно-медичної педагогічних консультацій, вчителі, представники профільних наукових інститутів, громадські діячі.

У системі освіти України нині функціонують 330 спеціальних шкіл-інтернатів, в яких навчаються 40,7 тис. учнів і 60 спеціальних шкіл. У цих закладах навчаються 5,6 тис. учнів з особливими освітніми потребами.

По матеріалам http://www.president.gov.ua/news/26043.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поділитися записом:

Вам також може сподобатись...

Comments:

Події